Ervaringen van Greijdanus in devicekeuze

Het Greijdanus College in Zwolle is twee jaar geleden aan de slag gegaan met het kiezen van een device. Aanleiding was dat de school meer gebruik wilde maken van digitaal lesmateriaal. In eerste instantie kozen ze ervoor om een jaar lang twee devices uit te testen.

Devicecriteria

De testdevices waren gekozen op basis van prijs, accuduur, aansluiting op de huidige ELO en mogelijkheid om lesmateriaal te maken. Na het testjaar waren de ervaringen niet dusdanig dat de keuze voor een van beide devices gemaakt kon worden en dus is de school weer breder gaan kijken. De lijst met vereisten is aangepast en aangevuld en er is een nieuwe inventarisatie gemaakt van mogelijke devices en besturingssystemen.

Aanschaffen van device

Het Greijdanus heeft de ervaringen van het testjaar en hoe ze naar aanleiding daarvan hun eisenlijst en inventarisatie hebben uitgebreid, beschreven. Een handig document om inspiratie uit te halen voor aandachtspunten bij de aanschaf van een device. Het Greijdanus heeft op grond van deze inventarisatie uiteindelijk gekozen voor een Google Chromebook als standaard device voor leerlingen.

Heeft jouw school ook een keuze gemaakt voor devices? Laat het ons hieronder weten. We zijn benieuwd naar de tips en tops van jullie keuzeproces.

Het Greijdanus College is een van de deelnemende scholen uit het leerlab Verbinding Curriculum, content en platform.

Op zoek naar meer ervaringen rondom devices?

  • Het Hermann Wesselink College heeft een draaiboek ontwikkeld voor de invoering van een device.
  • Kennisnet heeft een uitgebreid model ontwikkeld dat gebruikt kan worden bij de invoering van devices. Dit is het vier in balans-model. Het model beschrijft vier bouwstenen, die idealiter met elkaar in balans moeten zijn om ict nog beter te laten werken in het onderwijs. Deze bouwstenen zijn visie, deskundigheid, inhoud en toepassing en infrastructuur.

 

Tags: Devices

Nog geen reacties

Geef een reactie