Handleiding Kahoot: voorkennis activeren

Het leerlab Digitale didactiek denkt onder andere na over de vraag hoe we docenten kunnen ondersteunen bij digitale didactiek. Eén van dingen die we willen doen, is docenten over de streep trekken om een eerste stap te zetten op het gebied van digitale didactiek en ict-tools in te zetten om hun didactiek te verrijken. Met dat doel voor ogen, laten we een serie handleidingen maken, die docenten helpen om een nieuwe tool stap voor stap in te zetten in hun lessen. De eerste handleiding is nu beschikbaar en gaat over Kahoot. Belangrijk bij alle handleidingen wordt om niet de tool om de tool in te zetten, maar echt te kijken hoe je als docent met een bepaalde tool een didactisch doel kunt bereiken. In het geval van Kahoot: voorkennis activeren. Download de handleiding.

Over Kahoot

Wat weet de leerling al van een onderwerp? Dat is cruciaal om verdere kennis op te bouwen. Vaak is de leerling zich niet bewust van wat hij al weet, of heeft hij het onder andere noemers, met andere termen of in andere gebieden van zijn geheugen opgeslagen. Het activeren van voorkennis biedt elke leerling de gelegenheid om te denken: hé, dan ben ik al eerder tegengekomen! Met deze handleiding leer je een interactieve quiz op te zetten met Kahoot om voorkennis te activeren bij leerlingen.

Beoordeel deze tool op de Product reviewpagina.

Tags: Leerling

Nog geen reacties

Geef een reactie