21e eeuwse vaardigheden

Hoe kunnen 21e eeuwse vaardigheden worden opgenomen in het curriculum en hoe zijn leerresultaten te meten?

  • Arte College – Almere
  • Bataafs Lyceum – Hengelo
  • Het Stedelijk – Zutphen
  • Montessori Lyceum Flevoland – Almere
  • Revius Lyceum – Wijk bij Duurstede
  • Valuascollege – Venlo

Arrangeren digitale content

Wat komt er kijken bij het arrangeren van digitale content en hoe kunnen docenten dit toepassen?

  • Christelijk Lyceum Zeist – Zeist
  • De Nieuwe Internationale School Esprit (Denise) – Amsterdam
  • Isendoorncollege – Warnsveld
  • Niftarlake College – Maarssen
  • Sint-Janscollege – Hoensbroek
  • Van Lodenstein College – Barneveld

Curriculumbewustzijn

Hoe kan het curriculumbewustzijn van docenten gefaciliteerd worden?

  • Ashram College – Alphen aan den Rijn
  • Herbert Vissers College – Nieuw-Vennep
  • Het Erasmus – Almelo
  • Hondsrug College – Emmen
  • Ichthus College – Kampen
  • Stad & Esch – Meppel

Digitale didactiek

Hoe kunnen docenten bij digitale didactiek worden gefaciliteerd?

  • Arentheem College – Arnhem
  • Gymnasium Apeldoorn – Apeldoorn
  • Hermann Wesselink College – Amstelveen
  • Mavo aan Zee – Den Helder
  • Pontes Pieter Zeeman – Zierikzee
  • Tabor College – d’Ampte – Hoorn

Docent als didactische coach

Hoe ziet de veranderende rol van de docent als didactische coach er uit?

  • Caland 2 – Amsterdam
  • DaCapo College – Sittard
  • Da Vinci College – Kagerstraat – Leiden
  • De Internationale Vos – Schiedam
  • Heliomare College – Wijk aan Zee
  • Kennemer College – Heemskerk

Inrichten individuele leerroutes

Hoe kunnen docenten individuele leerroutes inrichten zodat leerlingen een gepersonaliseerd leertraject volgen?

  • Bonaventuracollege – Leiden
  • Christelijk College Groevenbeek – Ermelo
  • Comenius Lyceum – Amsterdam
  • Metameer – Stevensbeekseweg – Stevensbeek
  • Munnikenheide College – Etten-Leur
  • X11 media en vormgeving – Utrecht

Klassikale context

Hoe kan gepersonaliseerd leren worden vormgegeven in de context van klassikaal onderwijs?

  • Cals College – Nieuwegein
  • Gymnasium Novum – Voorburg
  • Het Schoter – Haarlem
  • Trinitas College – Johannes Bosco – Heerhugowaard
  • Willem van Oranje College – Waalwijk

Leerlingen eigenaar leerproces

Hoe kunnen leerlingen aan het stuur gezet worden van hun eigen leerproces?

  • Amadeus Lyceum – Vleuten
  • Corlaer College – Nijkerk
  • De Nieuwste School – Tilburg
  • Mundium College – Niekée – Roermond
  • OSG Sevenwolden – TAlentencollege Noord – Heerenveen
  • UniC – Utrecht
  • Vathorst College – Amersfoort

Schoolorganisatie

Hoe kan de schoolorganisatie worden aangepast zodat gepersonaliseerd leren mogelijk is?

  • Bonnefanten College – Maastricht
  • Christelijk Lyceum Veenendaal – Veenendaal
  • Dr. Nassau College – Norg
  • Guido de Brés – Amersfoort
  • Het Hooghuis – Mondriaan College – Oss
  • OSG Piter Jelles – De Dyk – Leeuwarden

Verbinding curriculum, content en platform

Hoe kunnen leermaterialen, het curriculum en het platform zodanig aan elkaar worden verbonden dat leerroutes van leerlingen inzichtelijk worden gemaakt?

  • CSV Het Perron – Veenendaal
  • Etty Hillesum Lyceum – Het Stormink – Deventer
  • Greijdanus College – Zwolle
  • Liemers College – Zevenaar