Indeling 1e serie Leerlabs

21e eeuwse vaardigheden

Hoe kunnen 21e eeuwse vaardigheden worden opgenomen in het curriculum en hoe zijn leerresultaten te meten?

  • Arte College – Almere
  • Bataafs Lyceum – Hengelo
  • Het Stedelijk – Zutphen
  • Montessori Lyceum Flevoland – Almere
  • Revius Lyceum – Wijk bij Duurstede
  • Valuascollege – Venlo

Arrangeren digitale content

Wat komt er kijken bij het arrangeren van digitale content en hoe kunnen docenten dit toepassen?

  • Christelijk Lyceum Zeist – Zeist
  • De Nieuwe Internationale School Esprit (Denise) – Amsterdam
  • Isendoorncollege – Warnsveld
  • Niftarlake College – Maarssen
  • Sint-Janscollege – Hoensbroek
  • Van Lodenstein College – Barneveld

Curriculumbewustzijn

Hoe kan het curriculumbewustzijn van docenten gefaciliteerd worden?

  • Ashram College – Alphen aan den Rijn
  • Herbert Vissers College – Nieuw-Vennep
  • Het Erasmus – Almelo
  • Hondsrug College – Emmen
  • Ichthus College – Kampen
  • Stad & Esch – Meppel

Digitale didactiek

Hoe kunnen docenten bij digitale didactiek worden gefaciliteerd?

  • Arentheem College – Arnhem
  • Gymnasium Apeldoorn – Apeldoorn
  • Hermann Wesselink College – Amstelveen
  • Mavo aan Zee – Den Helder
  • Pontes Pieter Zeeman – Zierikzee
  • Tabor College – d’Ampte – Hoorn

Docent als didactische coach

Hoe ziet de veranderende rol van de docent als didactische coach er uit?

  • Caland 2 – Amsterdam
  • DaCapo College – Sittard
  • Da Vinci College – Kagerstraat – Leiden
  • De Internationale Vos – Schiedam
  • Heliomare College – Wijk aan Zee
  • Kennemer College – Heemskerk

Inrichten individuele leerroutes

Hoe kunnen docenten individuele leerroutes inrichten zodat leerlingen een gepersonaliseerd leertraject volgen?

  • Bonaventuracollege – Leiden
  • Christelijk College Groevenbeek – Ermelo
  • Comenius Lyceum – Amsterdam
  • Metameer – Stevensbeekseweg – Stevensbeek
  • Munnikenheide College – Etten-Leur
  • X11 media en vormgeving – Utrecht

Klassikale context

Hoe kan gepersonaliseerd leren worden vormgegeven in de context van klassikaal onderwijs?

  • Cals College – Nieuwegein
  • Gymnasium Novum – Voorburg
  • Het Schoter – Haarlem
  • Trinitas College – Johannes Bosco – Heerhugowaard
  • Willem van Oranje College – Waalwijk

Leerlingen eigenaar leerproces

Hoe kunnen leerlingen aan het stuur gezet worden van hun eigen leerproces?

  • Amadeus Lyceum – Vleuten
  • Corlaer College – Nijkerk
  • De Nieuwste School – Tilburg
  • Mundium College – Niekée – Roermond
  • OSG Sevenwolden – TAlentencollege Noord – Heerenveen
  • UniC – Utrecht
  • Vathorst College – Amersfoort

Schoolorganisatie

Hoe kan de schoolorganisatie worden aangepast zodat gepersonaliseerd leren mogelijk is?

  • Bonnefanten College – Maastricht
  • Christelijk Lyceum Veenendaal – Veenendaal
  • Dr. Nassau College – Norg
  • Guido de Brés – Amersfoort
  • Het Hooghuis – Mondriaan College – Oss
  • OSG Piter Jelles – De Dyk – Leeuwarden

Verbinding curriculum, content en platform

Hoe kunnen leermaterialen, het curriculum en het platform zodanig aan elkaar worden verbonden dat leerroutes van leerlingen inzichtelijk worden gemaakt?

  • CSV Het Perron – Veenendaal
  • Etty Hillesum Lyceum – Het Stormink – Deventer
  • Greijdanus College – Zwolle
  • Liemers College – Zevenaar

 


Indeling 2e serie Leerlabs

Digitale didactiek

  • Commanderij College – VMBO – Gemert
  • Effent – Oosterhout
  • Singelland – Het Drachtster Lyceum – Drachten
  • Tessenderlandt – Breda
  • Tabor College – Werenfridus – Hoorn
  • Van der Capellen SG – Zwolle

Docent eigenaar leerproces

  • CS De Hoven – Calvijn – Hardinxveld-Giessendam
  • CS Walcheren – Van de Perre – Middelburg
  • Omnia College – Gorinchem
  • ’t R@velijn – Steenbergen
  • Stedelijk College – Eindhoven
  • Udens College – Uden

Inrichten individuele leerroutes

  • Carolus Clusius College – Zwolle
  • CSG Augustinus – Groningen
  • CSG Het Noordik – Almelo
  • CSG Liudger – Burgum
  • CSG Liudger – Splitting – Drachten
  • Eemsdeltacollege – Eelwerd – Appingedam
  • Eemsdeltacollege – Pastorielaan – Appingedam

Klassikale context – regio midden

  • Coornhert Lyceum – Haarlem
  • CSG Groene Hart – Rijnwoude – Hazerswoude
  • Driestar College – Lekkerkerk
  • Jan Tinbergencollege – Roosendaal
  • Kaj Munk College – Hoofddorp
  • Markland College – Oudenbosch
  • MY college – Spijkenisse

Klassikale context – regio zuid

  • Commanderij College – VMBO Laarbeek – Beek en Donk
  • CSG Het Streek – Ede
  • Dendron College – Horst
  • Heerbeeck College – Best
  • Olympus College – Arnhem
  • RSG Lingecollege – Heiligestraat – Tiel
  • Zwijsen College – Veghel

Leerling eigenaar leerproces

  • De Mavo Vos – Vlaardingen
  • Leidsche Rijn College – Utrecht
  • LVO-Weert – Weert
  • Notre Dames des Anges – Ubbergen
  • Pieter Groen – Katwijk
  • RSG Slingerbos – Levant – Harderwijk
  • Tiener College – Gorinchem

LOOT – Veranderende rol van de docent en leerling

  • Beekdal Lyceum – Arnhem
  • CVO ’t Gooi – de Savornin Lohman – Hilversum
  • Leonardo College – Leiden
  • Rodenborch College – Rosmalen
  • Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen – Nijmegen
  • Tabor College – Topsport Talent School – Hoorn
  • Thorbecke VO – Topsport Talent School – Rotterdam

LOOT – (Digitale) content

  • Centre for Sports and Education – Zwolle
  • H.N. Werkman College – Topsport Talent School Groningen – Groningen
  • LVO-Weert – Topsport Talent School – Weert
  • OSG Echnaton – Topsport Talent School – Almere
  • Sint-Joriscollege – Eindhoven
  • Trevianum Scholengroep – afdeling LOOT – Sittard
  • Veluws College – Topsport Talent School – Apeldoorn

Person@lize

  • Caland Lyceum – Amsterdam
  • IVKO – Leren van Kunst – Amsterdam
  • Metis Montessori Lyceum – Amsterdam
  • Montessori College Oost – Amsterdam
  • Montessori Lyceum Amsterdam – Amsterdam
  • OSG Echnaton – Helen Parkhurst – Almere

Pleion

  • Hyperion Lyceum – Amsterdam
  • IJburg College – Amsterdam
  • Orion Lyceum – Breda
  • Werkplaats Kindergemeenschap VO – Bilthoven

Veranderende rol van de docent

  • Connect College – Populierlaan – Echt
  • Fons Vitae Lyceum – Amsterdam
  • Jan van Brabant College – Helmond
  • RSG Noordoost Veluwe – Epe
  • OSG Singelland – Burgum

Zo.Leer.Ik! – Schoolorganisatie

  • College Den Hulster – Venlo
  • Fioretti College – Hillegom
  • Fioretti College – Lisse
  • Het College Vos – Vlaardingen
  • Het Lyceum Vos – Vlaardingen
  • Het Stedelijk Lyceum – Innova – Enschede
  • Picasso Lyceum – Zoetermeer
  • Stanislascollege – Krakeelpolderweg – Delft

Indeling 3e serie Leerlabs

Borgen van ict-ontwikkelingen

  • Insula College – Dordrecht
  • Marcanti College – Amsterdam
  • Wolfert Tweetalig – Rotterdam
  • VMBO Maasland – Oss
  • Nader te bepalen

Differentiatie in leerroutes

  • Alkwin Kollege – Uithoorn
  • Anna van Rijn College – Anna Lyceum – Nieuwegein
  • Gemini College – Ridderkerk
  • Montaigne Lyceum – Den Haag
  • Mundus College – Spring High – Amsterdam
  • OSG De Hogeberg – Den Burg (Texel)
  • Trias VMBO – Krommenie

Digitaal leermateriaal

  • Cambium College – Zaltbommel
  • Charlemagne College – Eijkhagen – Landgraaf
  • De Passie – Rotterdam
  • Melanchthon – Berkroden – Berkel en Rodenrijs
  • Melanchthon – Business School – Bleiswijk
  • Newmancollege – Breda

Differentiëren in de klas

  • Calvijn College – Appelstraat – Krabbendijke
  • Driestar College – Gouda
  • Gomarus Scholengemeenschap – Gorinchem
  • Jacobus Fruytier SG – Apeldoorn
  • SGM Pieter Zandt – Kampen
  • Van Lodenstein College – Kesteren

Digitale vaardigheden

  • Canisius college – Nijmegen
  • CSG Calvijn – Meerpaal – Rotterdam
  • Kalsbeek College – Schilderspark – Woerden
  • Over Betuwe College – Bemmel
  • Twents Carmel College – Oldenzaal

Formatief toetsen

  • Augustinianum – Eindhoven
  • Carmelcollege Gouda – Meander – Gouda
  • Het Hooghuis – Heesch
  • Het Hooghuis – Stadion – Oss
  • Het Hooghuis – ZuidWest – Oss

Klassikale context

  • Citadel College Lent – Nijmegen
  • Gymnasium Beekvliet – Sint-Michielsgestel
  • Johannes Fontanus College – Barneveld
  • Sint-Vituscollege – Bussum
  • Teylingen College – Leeuwenhorst – Noordwijkerhout
  • Waldheim – mavo – Baarn

Krimp als kans Achterhoek

  • Almende College – Isala – Silvolde
  • Chr. College Schaersvoorde – Aalten
  • Gerrit Komrij College – Winterswijk
  • Ludger College – Doetinchem
  • SG Marianum – Groenlo

 

Multimediaal instructiemateriaal PRO/VSO

  • Anne Flokstraschool – Zutphen
  • De Stormvogel – Hoorn
  • Heliomare College – Alkmaar
  • Heliomare College – Beverwijk
  • Kennemer College – Praktijkschool en LWOO – Heemskerk
  • Linie College – Den Helder
  • Orion College Noord – Amsterdam

Professionalisering van docenten

  • Agnieten College – Zwartsluis
  • Antoon Schellenscollege – Eindhoven
  • Gilde College – Hengelo
  • Scala College – Alphen aan den Rijn
  • Wolfert Lyceum – Bergschenhoek

Talentontwikkeling

  • Dongemond College – Raamsdonkveer
  • Katholieke Scholengemeenshap – Etten-Leur – Etten-Leur
  • Onze Lieve Vrouwelyceum – Breda
  • Ostrea Lyceum – Goes
  • Reynaert College – Hulst
  • RSG ’t Rijks – Bergen op Zoom

Visie op personalisatie

  • Haags Montessori Lyceum – Den Haag
  • Haarlemmermeer Lyceum – Zuidrand – Hoofddorp
  • Lentiz Dalton MAVO & Het Groene Lyceum – Naaldwijk
  • Metameer – Jenaplan – Boxmeer
  • OSG Piter Jelles – Dalton – Dokkum
  • SG Dalton Voorburg – Voorburg
  • Spinoza Lyceum – Amsterdam
  • Stedelijk Dalton College – Alkmaar