Versnellingsvraag

Hoe kun je als docent de (digitale) leeromgeving van leerlingen inrichten zodat zij een gepersonaliseerde leerroute kunnen volgen?

Verwachte resultaten

  • Welke keuzes kun je als docent maken binnen de bestaande (school)structuren, methodes, bronnen en digitale omgevingen zodat het eigenaarschap zoveel mogelijk bij de leerling ligt?
  • Wat voor onderzoek kun je doen naar nieuwe (school)structuren, methodes en bronnen en digitale omgevingen zodat het eigenaarschap zoveel mogelijk bij de leerling ligt?
  • Hoe gebruik je verschillende methodes en bronnen zodat ze meerwaarde hebben voor de les?
  • Hoe herken je waar de leerling staat in het leerproces. En hoe herkent de leerling waar hij/zij staat?
  • Hoe maken we voor de leerling/docent inzichtelijk wat er van hem/haar verwacht wordt?
  • Hoe vertaalt de leerling deze kennis van niveau naar eigen handelen?

Deelnemende scholen

Anna van Rijn – Anna Lyceum

Arnhem
havo | vwo
700 leerlingen

Alkwin Kollege

Uithoorn
havo | vwo
1492 leerlingen

OSG De Hogeberg

Den Burg
vmbo (b,k) | mavo | havo | vwo
949 leerlingen

Montaigne Lyceum

Den Haag
vmbo k | mavo | havo | vwo
1011 leerlingen

Mundus College – Spring High

Amsterdam
groep 7/8 | vmbo (k,b,t)
40 leerlingen

Trias VMBO

Krommenie
vmbo (k,b,t)
1593 leerlingen

Gemini College

Ridderkerk
vmbo (k,b,t) | havo | vwo
905 leerlingen

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Emma Rotman, emmarotman@schoolinfo.nl