Versnellingsvraag

Hoe wordt de docent meer eigenaar van het leerproces richting gepersonaliseerd onderwijs?

Verwachte resultaten

  • Worden binnen de scholen meer geledingen betrokken bij de veranderingen met als doel docenten meer eigenaar van het leerproces te laten worden.
  • Wordt er een definitie geformuleerd over wat ‘gepersonaliseerd leren’ en ‘eigenaarschap van het leerproces’ inhoudt.
  • Worden docenten geschoold in de vaardigheden die zij nodig hebben, zoals digitale didactiek, leerlinggestuurd werken, eigenaarschap, arrangeertools en differentiatie.
  • Worden concrete ‘good practices’ (leerlijnen, arrangementen, lesvoorbeelden) ontwikkeld om tegemoet te komen aan de leerstrategie van de leerling.
  • Hebben docenten van de leerlabscholen inzicht in het leerproces (keuzes, voortgang, competenties) van de leerling.

Deelnemende scholen

CS De Hoven – Calvijn

Hardinxveld-Giessendam
vmbo-(g)t | havo | vwo
537 leerlingen

Praktijkvoorbeeld

CS Walcheren – Van de Perre

Middelburg
vmbo-(g)t | havo | vwo
1167 leerlingen

Omnia College

Gorinchem
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
666 leerlingen

’t R@velijn

Steenbergen
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
578 leerlingen

Stedelijk College Eindhoven

Eindhoven
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
havo | vwo
2495 leerlingen

Udens College

Uden
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
havo | vwo
3006 leerlingen

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Liesbeth van der Ziel, liesbethvanderziel@schoolinfo.nl