Versnellingsvraag

Hoe kun je (digitaal) formatief toetsen betekenisvol inzetten om inzicht te krijgen in het leerproces en hier sturing aan te geven?

Verwachte resultaten

  • Een onderzoek naar wat formatief toetsen inhoudt en hoe dit ingezet kan worden door de les
  • Met behulp van middel van werkgroepen, pilots en studiemiddagen ervoor zorgen dat docenten en schoolorganisatie gereed zijn om formatief toetsen toe te voegen aan het curriculum.
  • Een inventarisatie welke marktpartijen de meest geschikte middelen hebben om mee te kunnen formatief toetsen.
  • een Start-up pakket voor formatief toetsen publiceren

Deelnemende scholen

Augustinianum

Eindhoven
havo | vwo
993 leerlingen

Carmelcollege Gouda – Meander

Gouda
havo | atheneum | gymnasium | tto technasium
963 leerlingen

Het Hooghuis – Heesch

Heesch
vmbo
521 leerlingen

Het Hooghuis – Stadion

Oss
vmbo
906 leerlingen

Het Hooghuis – Zuidwest

Oss
vmbo
805 leerlingen

 

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Michelle Knijff, michelleknijff@schoolinfo.nl