Versnellingsvraag

Hoe ziet coachen door de vakcoach/docent en de studiecoach eruit voor de leerling die zelf verantwoordelijk moet zijn/worden voor het leerproces en die niet of weinig in de les zit (plaats-, tijd-, en tempo-onafhankelijk)?

Verwachte resultaten

  • Binnen de scholen worden verschillende geledingen betrokken bij de veranderingen.
  • Definities van vakcoach/docent, studiecoach en de situatie van de leerling worden omschreven.
  • Een uitwerking van de randvoorwaarden die nodig zijn om een tijd-, plaats- en groepsonafhankelijker leerproces te realiseren waar vakcoach/docent, studiecoach en leerlingen mee werken.
  • Docenten worden geschoold in de benodigde vaardigheden om leerlingen te begeleiden.

Deelnemende scholen

Beekdal Lyceum

Arnhem
havo | vwo
1200 leerlingen

CVO ’t Gooi – de Savornin Lohman

Hilversum
lwoo | vmbo | mavo
havo | vwo
2364 leerlingen

Leonardo College

Leiden
vmbo-(g)t | havo | vwo
758 leerlingen

Rodenborch College

Rosmalen
vmbo | havo | vwo
1485 leerlingen

Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen

Nijmegen
vmbo-(g)t | havo | vwo
1350 leerlingen

Tabor College – Topsport Talent School

Hoorn
vmbo-(g)t | havo | vwo
1500 leerlingen

Praktijkvoorbeeld

Thorbecke VO – Topsport Talent School

Rotterdam
mavo | vmbo | havo | vwo
1831 leerlingen

 

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Laura Brederveld, laurabrederveld@schoolinfo.nl