Schoolorganisatie

Hoe kan de schoolorganisatie worden aangepast zodat gepersonaliseerd leren mogelijk is?

Verwachte resultaten

  • Een beschrijving van do’s en don’ts bij roostervrij leren.
  • Een eisenlijst plaats- en tijdsonafhankelijk leren.
  • Een beschrijving rol en taken van een coach.
  • Weergeven van ervaringen van een bezoek aan Finse scholen die met gepersonaliseerd leren werken op het gebied van: roostering, learning analytics, plaats- en tijdonafhankelijk leren, HRM-beleid en voortgangstoetsing en examinering.
  • Een formulering van must have’s en wanna have’s voor een roosterprogramma.
  • Een stappenplan/procesbeschrijving voor de invoering van keuzelessen.

Leerlabresultaten

Bekijk de resultaten van dit leerlab.

Deelnemende scholen

Bonnefanten College

Maastricht
havo | vwo
1065 leerlingen

Praktijkvoorbeeld

Christelijk Lyceum Veenendaal

Veenendaal
vmbo-(g)t | havo | vwo
2019 leerlingen

Praktijkvoorbeeld

Dr. Nassau College

Norg
vmbo-(g)t | havo | vwo
229 leerlingen

 

Guido de Brés

Amersfoort
havo | vwo
566 leerlingen

Het Hooghuis – Mondriaan College

Oss
vmbo-(g)t | havo | vwo
937 leerlingen

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Joris Jeurlink, jorisjeurlink@schoolinfo.nl