Werkconferentie Digitale didactiek – Amsterdam

Na het succes van eerdere werkconferenties Digitale didactiek organiseren we op 5 juni 2018 een werkconferentie Digitale didactiek op het St. Ignatiusgymnasium in Amsterdam. Je leert hoe je ict kunt inzetten om je lessen te verrijken. Er is keuze uit 13 verschillende ‘proeverijen’ waarin uitleg wordt gegeven over allerlei digitale tools. Vervolgens ga je zelf aan de slag met een praktische opdracht. Ontdek bijvoorbeeld hoe je zelf rubrics ontwerpt, hoe je instructievideo’s maakt en verrijkt. Natuurlijk besteden we ook aandacht aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Benieuwd wat dit voor jou als docent betekent? Schrijf je in. 

Bekijk de lijst met proeverijen en opdrachten.

Praktische informatie
Datum: 5 juni 2018
Locatie: St. Ignatiusgymnasium, Amsterdam
Het programma start rond 14:00 uur en wordt rond 18:00 afgesloten met een maaltijd.
Vergeet niet je device mee te nemen!

Meld je hier aan.

Opzet proeverijen
Tijdens de proeverij Filmpje verrijken leer je bijvoorbeeld vragen toe te voegen aan een filmpje met de tools Spiral, Edpuzzle, Educanon. Tijdens de proeverij Leerling producten maak je kennis met de tools Animoto, Thinglink, Canva, Pixton, Powtoon en Popplet, die gebruikt kunnen worden als alternatief voor een verslag. De uitleg van deze onderdelen worden gegeven door deskundigen. In rondes van 25 minuten krijg je een demo van het proeverij-onderdeel, ga je zelf ervaren hoe dit werkt en leer je hoe je dit kunt inzetten in jouw les. Daarna ga je onder begeleiding van de deskundigen aan de slag met een opdracht.

Omdat het project Leerling 2020 gesubsidieerd wordt vanuit de ministeries van OCW en EZ kunnen wij de werkconferentie kosteloos aanbieden. Aan de werkconferentie zijn wel kosten verbonden. Na aanmelding rekenen wij op je komst. We willen verspilling (bijvoorbeeld catering) graag tegengaan. Dus heb je je aangemeld maar kun je onverwachts toch niet komen, meld je dan alsjeblieft af (via 030–2324890 of leerling2020@schoolinfo.nlzodat we een andere docent gebruik kunnen laten maken van jouw plek.