Opdracht 3 – Differentiëren met behulp van feedback

Deze week ga je feedback inzetten voor differentiatie. Je gaat of zelf feedback geven aan leerlingen of zij geven feedback aan jou. Maak een keuze uit de onderstaande vormen:

Didactische werkvormbekers
Elke leerling ontvangt drie bekers in verschillende kleuren waarmee ze tijdens de les directe feedback geven aan de docent, is de lesstof nog duidelijk of is er extra uitleg nodig? Bekijk het praktijkvoorbeeld Werkvormen in de klas voor de uitgebreidere uitleg.

Feedback in de les
Laat de leerlingen een opdracht of proefwerk maken en geef de volgende feedback: 'prima', 'nog verbeteren' of 'aan de slag' en licht toe. Zo krijgen de leerlingen de kans om verbeteringen aan te brengen aan de opdracht en de verwerking van de stof. Bekijk de uitleg Differentiëren met behulp van feedback of de video.

Eigen idee 
Je kunt natuurlijk ook een andere vorm gebruiken voor de feedback. Heb jij een ander voorbeeld? Deel dit dan hieronder met andere docenten en inspireer je collega's met jouw idee.

Bekijk de reacties van week 1 en week 2.


Reacties1

  1. Susan Nieuwenhuizen september 25, 2017 at 8:41 pm #

    Mijn ll vullen een reflectie formulier op google forms.
    Zo zien zij zelf wat ze hebben gedaan, nog moeten doen
    en hoe 1 en ander is gegaan. Dit doen ze 1 maal in de 2 weken.

Geef een reactie