Bestuurders

Op het Cals College staat het onderwijs niet stil. Er wordt veel geëxperimenteerd en er zijn tal van keuzemogelijkheden voor de leerlingen. Zo biedt het Cals tweetalig onderwijs op het atheneum en het gymnasium, is het een Cultuurprofielschool en een Technasium. Het Cals doet mee aan het project Promodoc, waarbij docenten naast het lesgeven een […]

Continue Reading

Hoe word je een ‘zeer effectieve school’? Hoe word je een ‘zeer effectieve school’? Dat was de centrale vraag tijdens de masterclass van dr. Jay Marino op het VO-congres op 31 maart jl. Dat de vraag velen in het onderwijs bezighoudt, blijkt wel uit de enorme belangstelling voor de twee masterclasses. Via deze link kun je een […]

Continue Reading

Kees Hoefnagel, oud-bestuurder van Stichting Onderwijs Midden-Limburg en ambassadeur van Leerling 2020 interviewt voor deze nieuwsbrief Dick van Meeuwen, bestuurder van het Van Lodenstein College. Met de deelname van de vestiging Barneveld aan het leerlab ‘Arrangeren van digitale content’ is het Van Lodenstein College vanaf de eerste serie betrokken bij het project Leerling 2020. In […]

Continue Reading

Het Erasmus uit Almelo heeft binnen het leerlab Curriculumbewustzijn zichzelf de volgende vraag gesteld: “Hoe zet je als schoolleiding professionele leergemeenschappen in om de ontwikkeling van coachende vaardigheden bij docenten te versterken?” Op basis van een Plan van aanpak zijn zij een traject gestart met onder andere een kijkwijzer voor een klassenbezoek als resultaat. Deze resultaten […]

Continue Reading

Onderwijs op Maat. Ruimte voor lef. Dit zijn twee van de pijlers waarop de visie van Stad & Esch in Meppel rust. Slogans waarvan de docenten hebben gezegd: wij gaan dit gewoon doen, want wij zien dat we leerlingen binnen de huidige lespraktijk te kort doen. Wij willen de leerlingen meer persoonlijke begeleiding aanbieden. Het […]

Continue Reading

Kees Hoefnagel, oud-bestuurder van Stichting Onderwijs Midden-Limburg en ambassadeur van Leerling 2020 interviewt voor deze nieuwsbrief Truus Vaes, bestuursvoorzitter van IRIS-CVO over de deelname van het Herbert Visser College (HVC) aan het leerlab Curriculumbewustzijn. Hoe sluit het leerlab aan bij de visie van het bestuur? “Deelname aan het leerlab sluit goed aan bij het strategisch […]

Continue Reading