Docenten

Hoe kan je als docent aan de slag met curriculumbewustzijn en hoe voer je binnen de school hierover het gesprek? Manon Haartsen van Kennisnet legt in onderstaand filmpje uit wat curriculumbewustzijn inhoudt en hoe jij hier mee verder kan. Voor wie is het filmpje geschikt? Voor docenten die aan de slag willen gaan met curriculumbewustzijn. En […]

Continue Reading

Wat betekent arrangeren voor de docent en de leerling?  In het leerlab Arrangeren digitale content hebben de leerlabscholen met elkaar nagedacht over het begrip arrangeren en wat dit betekent voor de docent en de leerling. Hieronder vindt u de uitkomsten. Wat betekent arrangeren? Arrangeren is het putten uit verschillende bronnen en het beredeneerd herschikken van […]

Continue Reading

Een van de doelen die het leerlab Verbinding curriculum, content en platform heeft, is dat docenten in staat zijn zelf te variëren met leermateriaal of kunnen arrangeren met digitaal leermateriaal. Vaak is het wenselijk om behalve tekst ook van beeld gebruik te maken. In verband met auteurs- en portretrecht mag je niet zomaar een foto van internet afhalen. Met rechtenvrije […]

Continue Reading

De Dyk, OSG Piter Jelles uit Leeuwarden beloont leerlingen met goede cijfers ‘met een half uurtje langer slapen’. Deze aanpak om leerlingen te belonen voor goede cijfers en uit te dagen vakken op een hoger niveau te volgen, lijkt succesvol. Geen onvoldoendes? Dan hoef je pas om half tien te beginnen. Goede cijfers op specifieke […]

Continue Reading