Dromen waarmaken dankzij digitale leermiddelen

Gabriël Zwijnenberg is turner en topsportleerling op het Centre for Sports & Education (CSE). Bekijk hoe Gabriël tijd- en plaatsonafhankelijk onderwijs volgt. “Het CSE helpt zijn droom waar te maken.”

Winnen op vloer

Gabriël traint negen keer per week, 24 uur in totaal. Een keer per jaar doet hij mee aan de Nederlandse kampioenschappen turnen. “Mijn allergrootste droom is meedoen aan de Olympische Spelen en daar dan iets winnen op vloer en sprong. 2020 lijkt me nog wat vroeg, 2024 lijkt me wel een prima jaargetal”, zegt Gabriël.

Digitale leermiddelen

Om die droom te kunnen waarmaken heeft Gabriël gekozen voor een school die hem daarbij kan helpen. Een belangrijke voorwaarde om dit te kunnen faciliteren zijn de digitale leermiddelen. “Topsportleerlingen hebben schaarse tijd”, vertelt docent Ruben Soppe, “daarom maken we digitale content die 24/7 voor deze leerling beschikbaar is, waar ook ter wereld”.

Altijd door met leren

Onder andere dankzij de digitale leermiddelen zoals Magister, Elerna, Studyflow en Quizlet die op het CSE worden gebruikt kan Gabriël onafhankelijk van de locatie altijd door met leren. Gabriel: “Ik kan goed zelfstandig werken op deze school. Op school hebben we zelfwerkuren, maar ik kan ook veel thuis doen en in de trein.”

“Ik kan zien waar de leerlingen zijn, welke opdrachten ze gemaakt hebben en wat de kwaliteit daarvan is”

Feedback op afstand

Werken met de digitale leeromgeving levert de docent ook wat op, vertelt docent geschiedenis, Rudi Kamphuis: “Hiermee heb ik controle op wat leerlingen doen. Ik kan zien waar ze zijn, welke opdrachten ze gemaakt hebben en wat de kwaliteit daarvan is. Daarnaast kan ik ze op afstand feedback geven op deze opdrachten, zodat ze verder kunnen en daarvan kunnen leren.”

CSE neemt deel aan het leerlab LOOT – (Digitale) content.

Fotobijschrift: Leerling Gabriël Zwijnenberg tijdens een training.

Meer lezen

Tags: Leerlijn, Rooster

,

Comments are closed.