Actief aan de slag met feedback

Wil je feedback geven en ontvangen breder toepassen op school en vraag je je af hoe je hiermee aan de slag kunt gaan? En ben je benieuwd hoe andere scholen dit doen? Collega docenten geven de volgende tips.

Spring naar...

Meer lezen over feedback?
Hier vind je praktijkvoorbeelden van diverse scholen.

Coachingsvaardigheden

Het Erasmus PrO besloot om de coachende vaardigheden van docenten te professionaliseren. Hoe de school dat deed, lees je hier. Een beeld van jouw eigen coachingsvaardigheden krijg je met deze ‘evaluatiewijzer didactisch coachen’.

Lesgeven zonder cijfers

Docenten op het Tiener College geven geen cijfers maar feedback. Hoe ze dat doen, lees je hier. En Anke Swanenberg, docente Nederlands op het Liemers College, begon met lesgeven zonder cijfers en met feedback. Hoe dat werkt, staat hier.

Formatief evalueren

Op het Leidsche Rijn College ging een pilotklas aan de slag met formatief evalueren. Leerlingen Fedor, Milan, Souraya en Emma vertellen hier wat zij daarvan vinden.

Doe mee met de challenge!

Ben jij ook al een tijd van plan om meer formatief te werken, maar kom je hier niet aan toe? Meld je dan nu aan voor de challenge 'Aan de slag met formatief evalueren’! Leerling 2020 stuurt je dan om de week een opdracht via de mail waarmee je op een eenvoudige manier de eerste stappen zet.

Deel jouw ideeën!

Heb je zelf een idee dat je wilt delen? Graag! Mail naar info@leerling2020.nl.