Spring naar...
Meer lezen over feedback?
Hier vind je praktijkvoorbeelden van diverse scholen.
Coachingsvaardigheden
Het Erasmus PrO besloot om de coachende vaardigheden van docenten te professionaliseren. Hoe de school dat deed, lees je
hier. Een beeld van jouw eigen coachingsvaardigheden krijg je met deze
‘evaluatiewijzer didactisch coachen’.
Lesgeven zonder cijfers
Docenten op het Tiener College geven geen cijfers maar feedback. Hoe ze dat doen, lees je
hier. En Anke Swanenberg, docente Nederlands op het Liemers College, begon met lesgeven zonder cijfers en met feedback. Hoe dat werkt, staat
hier.
Formatief evalueren
Op het Leidsche Rijn College ging een pilotklas aan de slag met formatief evalueren. Leerlingen Fedor, Milan, Souraya en Emma vertellen
hier wat zij daarvan vinden.
Doe mee met de challenge!
Ben jij ook al een tijd van plan om meer formatief te werken, maar kom je hier niet aan toe?
Meld je dan nu aan voor de challenge 'Aan de slag met formatief evalueren’! Leerling 2020 stuurt je dan om de week een opdracht via de mail waarmee je op een eenvoudige manier de eerste stappen zet.