Arrangeren digitale content

Versnellingsvraag

Wat komt er kijken bij het arrangeren van digitale content en hoe kunnen docenten dit toepassen?

Verwachte praktijkvoorbeelden

  • Een vragenlijst waarin de competenties die een leraar moet hebben om goed digitale content te kunnen arrangeren, worden bevraagd.
  • Een werkvorm waarmee docenten de eisen die ze hebben aan te arrangeren lesmateriaal kunnen vaststellen.
  • Een overzicht van eigenschappen die lesstof moet bevatten om te kunnen worden gebruikt om lessen te arrangeren.
  • Een stappenplan voor een succesvolle implementatie van een veranderproces.
  • Een checklist waar digitaal leermateriaal aan moet voldoen om efficiënt en boeiend voor leerlingen te zijn.
  • Een overzicht van trainingen die men kan inzetten om digitale content te arrangeren en op drie niveaus te kunnen differentiëren in een klassikale context.

Leerlabresultaten

Deelnemende scholen

Christelijk Lyceum Zeist

Zeist
vmbo-(g)t | havo | vwo
1361 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

De Nieuwe Internationale School Esprit (Denise)

Amsterdam
vmbo-t | havo | vwo
176 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Isendoorncollege

Warnsveld
vmbo-(g)t | havo | vwo
1745 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Van Lodenstein College

Barneveld
havo | vwo
1124 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Niftarlake College

Maarssen
vmbo-(g)t | havo | vwo
1462 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Sint-Janscollege

Hoensbroek
havo | vwo
1299 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Benjamin van Wijngaarden, benjaminvanwijngaarden@schoolinfo.nl