Digitale didactiek

Versnellingsvraag

Hoe realiseren we dat docenten doelbewust digitale middelen integreren in hun lessen, met als doel meerwaarde in de les?

Verwachte praktijkvoorbeelden

  • Een inventarisatie van vaardigheden die nodig zijn voor docenten om digitale middelen te integreren in de les.
  • Een onderzoek naar verschillende digitale tools en hoe en wanneer deze in te zetten.
  • Een praktijkvoorbeeld van het betrekken van leerlingen bij het veranderproces en de inzet van digitale middelen.
  • Een onderzoek naar het verduurzamen van digitale didactiek in de school.
  • Een praktijkvoorbeeld van kennisdeling in de school.
  • Diverse pilots op het gebied van inzetten van ict.

Deelnemende scholen

Commanderij College VMBO

Gemert
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-t | vmbo-(g)t
886 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Singelland – Het Drachtster Lyceum

Drachten
havo | gymnasium | atheneum
1360 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Tessenderlandt

Breda
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-t | vmbo-(g)t
705 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Tabor College, Werenfridus

Hoorn
havo | gymnasium | atheneum
1509 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Van der Capellen SG

Zwolle
vmbo-t | havo | vwo
1109 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Renée Gunst, reneegunst@schoolinfo.nl