Digitale didactiek

Versnellingsvraag

Hoe kan ict activerende en motiverende didactiek stimuleren?

Verwachte praktijkvoorbeelden

  • Verschillende lesvoorbeelden hoe je ict gericht in kunt zetten in je lessen.
  • Voorbeelden hoe je kennis deelt binnen je school.
  • Een procesbeschrijving hoe je als school komt tot een keuze voor een device.
  • Een antwoord wordt gegeven op de vraag: hoe breng je als school in kaart welke vaardigheden jouw docenten nodig hebben en hoe ga je daarmee op zo’n manier aan de slag dat ze straks ook echt vaardig genoeg zijn?
  • Een antwoord wordt gegeven op de vraag: hoe kun je gamification inzetten in je les als activerende en motiverende didactiek?
  • Er komt een leerlijn digitale wijsheid inclusief rubrics.

Leerlabresultaten

Deelnemende scholen

Arentheem College

Arnhem
vmbo-b | vmbo-k
437 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Gymnasium Apeldoorn

Apeldoorn
vwo
629 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Mavo aan Zee

Den Helder
vmbo-(g)t
625 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Pontes Pieter Zeeman

Zierikzee
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t | havo | vwo
1062 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Tabor college – d’Ampte

Hoorn
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
1491 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Simon Sturm, simonsturm@schoolinfo.nl