Inrichten individuele leerroutes

Versnellingsvraag

Hoe kun je binnen een leerlinggestuurde omgeving een cultuurverandering teweegbrengen door het inrichten van individuele digitale leerroutes, het arrangeren/ontwikkelen en integreren van content?

Verwachte praktijkvoorbeelden

  • Pilots met onder meer roostervrij leren, implementatie van ict, het arrangeren van lesmateriaal en met leerlingen op havo-niveau vwo-vakken laten volgen.
  • Het ontwikkelen van handvatten om individuele leerroutes mogelijk te maken.
  • Praktijkvoorbeeld van hoe je met verandering binnen je school kan omgaan.
  • Intervisie-sessies over hoe je een ontwikkeling het beste kunt stimuleren, maar ook hoe je bijvoorbeeld enthousiasme kunt overbrengen naar je directe collega’s.
  • Een overzicht van mogelijkheden voor arrangeren van lesmateriaal.

Praktijkvoorbeelden vanuit het leerlab

Deelnemende scholen

Carolus Clusius College

Zwolle
vmbo-(g)t | havo | vwo
1734 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

CSG Augustinus

Groningen
vmbo-(g)t | havo | vwo
1120 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

CSG Het Noordik

Almelo
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
541 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

CSG Liudger

Burgum
vmbo-(g)t | havo | vwo
596 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

CSG Liudger – Splitting

Drachten
havo | gymnasium | atheneum
250 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Eemsdeltacollege – Eelwerd

Appingedam
vmbo-(g)t | pro
112 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Eemsdeltacollege – Pastorielaan

Appingedam
havo | vwo
972 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Nienke van Langeveld, nienkevanlangeveld@schoolinfo.nl