Leerling eigenaar leerproces

Versnellingsvraag

Wat is de meerwaarde als de leerling eigenaar is van zijn eigen leerproces?

Verwachte praktijkvoorbeelden

  • Het proces richting gepersonaliseerd leren inzichtelijk maken.
  • Een nulmeting uitvoeren op alle scholen.
  • Een pilot over formatief toetsen uitvoeren.
  • Onderzoeken hoe we gepersonaliseerd leren kunnen uitbouwen naar de bovenbouw.

Praktijkvoorbeelden vanuit het leerlab

Deelnemende scholen

De Mavo Vos

Vlaardingen
vmbo-(g)t
359 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Leidsche Rijn College

Utrecht
havo | vwo
1042 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

LVO-Weert

Weert
vmbo-t | havo | vwo
40 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Notre Dames des Anges

Ubbergen
havo
583 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Pieter Groen

Katwijk
vmbo-t | havo | vwo
1139 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

RSG Slingerbos | Levant

Harderwijk/Zeewolde
2301 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Tiener College

Gorinchem
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t | havo | vwo
60 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Milan van Manen, milanvanmanen@schoolinfo.nl