Leerlingen eigenaar leerproces

Versnellingsvraag

Hoe kunnen leerlingen aan het stuur gezet worden van hun eigen leerproces?

Verwachte resultaten

  • 7 schoolvoorbeelden van het toepassen van de vaardigheden van zelfsturend leren.
  • Een impressie van hoe de ideale persoonlijke leeromgeving eruitziet.
  • Een stappenplan hoe je de bestaande schoolorganisatie kan veranderen.
  • Een literatuuronderzoek over eigenaarschap bij leerlingen.

Praktijkvoorbeelden vanuit het leerlab

Deelnemende scholen

Amadeus Lyceum

Vleuten
vmbo-(g)t | havo | vwo
1235 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Corlaer College

Nijkerk
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
736 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Mundium College – Niekée

Roermond
vmbo-b | vmbo-k | vmbo-(g)t
257 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

De Nieuwste School

Tilburg
vmbo-(g)t | havo | vwo
664 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

OSG Sevenwolden – TAlentencollege Noord

Heerenveen
vmbo-b | vmbo-(g)t
1127 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

UniC

Utrecht
havo | vwo
540 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vathorst College

Amersfoort
vmbo-(g)t | havo | vwo
917 leerlingen

Praktijkvoorbeelden

Vragen over het leerlab?

Neem contact op met Emma Verspoor, emmaverspoor@schoolinfo.nl