Classkick

Classkick is een gratis  platform waarbij leerlingen op hun device  aan opdrachten werken en de docent en klasgenoten live kunnen meekijken en feedback kunnen geven. Ook kunnen leerlingen om hulp vragen.

Ga naar de kickstarter Classkick

Rating: 4.5 uit 2 reviews

Schrijf een review


Alle reviews voor Classkick

"Fijne tool voor snelle overzicht van je lln" -
Nefferth BernadinaMavo Tien17 juni 2017
  • Lln leren aandacht uit te stellen en met Peers bespreken
  • Creëert overzicht voor docent, wie wat doet, wie hulp nodig hebben
  • Fijne functie met microfoon (spreken & luisteren) & schrijf functie
  • met stickers kan lln als docent snel feedback geven
  • Lln offline dan kan ik het werk niet altijd zien / beoordelen
  • Geen portfolio functie

In het begin was het even wennen voor mij als de leerlingen. Eenmaal dat ze weten hoe het werkt, vinden ze de zelfstandigheid heel fijn. Ze komen bij mij met vragen als ze het ‘echt’ nodig vinden. Het feit dat ik mee kan kijken, geeft mij de ruimte om te bepalen welke lln ik ‘los kan laten’ en welke meer sturing nodig hebben. Zou fijn zijn als een portfolio mogelijkheid zoals bij Showbie erbij komt.

"Handige tool om leerlingen real-time feedback te geven en elkaar feedback te laten geven." -
Wouter RenkemaEemsdeltacollege15 juni 2017
  • je kunt leerlingen makkelijk feedback geven zodra ze een opdracht klaar hebben.
  • Leerlingen kunnen elkaar helpen.
  • Via de knop "Please help" is de drempel voor stille leerlingen om hulp te vragen laag.
  • Geschikt om leerlingen snel iets te laten tekenen, bijvoorbeeld een molecuul bij scheikunde.
  • Ook te gebruiken bij spreekvaardigheid en luistervaardigheid.
  • Wiskundige tekens etc kun je niet intypen, een foto laten maken van het schrift kan wel.
  • Om dingen geautomatiseerd te laten nakijken heb je de betaalde versie nodig,
  • Voor opgaveb met een lange uitwerking is het minder geschikt.

.Als leerlingen opgaven maken om de leerstof te verwerken, gebruik ik Classkick. Ik kan zo veel kleine foutjes eruit halen en de leerlingen zijn gemotiveerd om opgaven te oefenen. Ook omdat ze feedback krijgen en iedereen kan zien hoe ver ze zijn.. Ik kijk de opgaven van de snelle leerlingen na en vraag hun de andere leerlingen te helpen. Soms laat ik de goede leerlingen alleen vraag 1,4,8 etc maken en zijn vraag 2 en 3 opstapvragen om ze op weg te helpen bij vraag 1. Via de knoppen “Please help” en Please Check” vragen ook leerlingen die anders nooit wat vragen om hulp. De laatste vraag is zoïets als : waar wil je de volgende les nog uitleg over? Dan kan ik mijn volgende les beter op de leerlingen afstemmen. Je moet niet alle vragen van alle leerlingen tijdens de lessen willen nakijken, daar heb je geen tijd voor.

Schrijf een review voor Classkick