Plan van aanpak

Op het Marcanti College bootsen docenten en leerlingen schoolsituaties na met VR. Docenten kunnen zo bijvoorbeeld hun eigen les bijwonen. Docent Nathalie: “Dit verdient een plek in elke lerarenopleiding.” 

Continue Reading

Om de ict-innovatie te versnellen, begon het Kalsbeek College met een ‘i-team’. Een groot succes: “Als we dit hadden geweten, was het team jaren geleden begonnen.”

Continue Reading

Om ict-ambities waar te kunnen maken, hebben leerlingen en docenten de juiste ict-vaardigheden nodig. Het Over Betuwe College Bemmel bedacht een praktische aanpak, getiteld GRIP.

Continue Reading

Om leerlingen persoonlijk onderwijs te kunnen bieden, begon het Maaslandcollege zeven jaar geleden met persoonlijke devices. Hoe blijft een ‘ervaren’ school zich ontwikkelen in het inzetten van digitale middelen?

Continue Reading

Geen boeken, cijfers of frontaal-klassikale lessen meer: MY College gooide het roer radicaal om. Een ingrijpende verandering, vooral voor docenten en ouders. “De leerlingen gaan er moeiteloos in mee.”

Continue Reading

Stel, je verandert iets op school. Je start bijvoorbeeld met het werken op tablets of met formatief toetsen. Hoe zorg je ervoor dat jouw verandering een vast onderdeel wordt van een les, het team of de school? Lees de tips.

Continue Reading

Een soort ‘receptenboek’ vol lesplannen met ict-tools: dat wilde RSG ’t Rijks graag. Docenten Annemie Arntz en Priscilla Pechler delen graag hun ervaringen met het starten van een nieuw initiatief op school. Lees de 5 tips.

Continue Reading

Leren van elkaar, hoe doe je dat efficiënt? Op Het Hooghuis bezoeken docenten elkaars lessen. Een kijkwijzer komt daarbij goed van pas, vertellen docenten Monique Hendriks en Liene Selten.

Continue Reading

Met hulp van leerlingen is de studieruimte op het Driestar College een aantrekkelijke plek voor zelfstandig werken geworden. Belangrijk, want leerlingen brengen er meer uren door dan voorheen.

Continue Reading

Wiskundedocenten van het Wolfert Lyceum vonden een effectieve manier om gezamenlijk de inhoud van hun lessen te verbeteren en hun didactische kennis te verdiepen.

Continue Reading