Op het Teylingen College Leeuwenhorst leert docent Spaans Desiree Steegers haar leerlingen presenteren met behulp van peerfeedback. “Presenteren is een vaardigheid die leerlingen in de 21e eeuw hard nodig hebben.”
Plan van aanpak
Op het Agnieten College organiseerden docenten een studiedag zonder experts van buitenaf. “Docenten weten veel meer dan ze kunnen laten zien.”
Na jaren van voorbereiding krijgen alle leerlingen van het Scala College persoonlijke ruimte in het rooster. Gouden tip van de vernieuwers op deze school: begin ruim voordat het móet. Lees hoe de school dit heeft aangepakt.
Succesvol een ict-applicatie invoeren? Schep de juiste voorwaarden, adviseren het Haags Montessori Lyceum en Dalton Voorburg. Lees hun beste tips.
Christelijk College Schaersvoorde werkt met een pilot rond gepersonaliseerd leren aan toekomstbestendig onderwijs. Hoe begin je en hoe schaal je op?
OLV Breda geeft leerlingen de ruimte binnen het bestaande lesrooster hun talenten te ontwikkelen, zonder dat dit ten koste gaat van het reguliere schoolwerk. Lees hoe de school dit organiseert.
Erika Steller van het Ostrea Lyceum vindt dat iedereen de kans moet krijgen om zijn talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Samen met een groep collega’s werkt ze aan een model voor talentontwikkeling.
Het Ostrea Lyceum vindt dat elke leerling de mogelijkheid moet krijgen zijn talenten te ontdekken. Lees hoe ze dit aanpakken.
Waar staan mijn leerlingen in hun leerproces en wat kennen en kunnen ze? Er zijn veel manieren om dat te achterhalen. Vier docenten van het leerlab Formatief geven voorbeelden van hoe ze formatief toetsen.
Het leerlab Klassikale context heeft als eindproduct een Pizza Game ontwikkeld. Met dit spel vergroot je niet alleen het eigenaarschap bij leerlingen, maar word je zelf ook uitgedaagd om anders les te geven.