Wil je met een grote groep collega’s kennis en vaardigheden op een specifiek thema ontwikkelen? Organiseer dan een werkconferentie op je eigen school. Hier lees je hoe Leerling 2020 dat aanpakt.
Studiedag/workshop
Leerling 2020 organiseert regelmatig werkconferenties met diverse thema’s waarbij docenten nieuwe vaardigheden aanleren. Met de opdrachten uit die werkconferenties kun je nu ook online aan de slag. Bekijk de opdrachten werkconferentie leerling eigenaar leerproces
Om formatief toetsen meer en bewuster te gaan inzetten op Hooghuis Heesch organiseerde de school een studiedag. Dit leidde tot een gespreksvorm die andere scholen ook kunnen downloaden als poster.
Docent Katja Korver van Tabor College Werenfridus zocht naar een leuke manier om de uitkomsten van een onderzoek naar het gebruik van de iPad, te delen. Het iEvent bracht 80 collega’s inspiratie, uitwisseling en praktische kennis. Bekijk de tips voor de invulling van een studiedag.
Leerling 2020 organiseert regelmatig werkconferenties met diverse thema’s waarbij docenten nieuwe vaardigheden aanleren. Met de opdrachten uit die werkconferenties kun je nu ook online aan de slag.
Schoolleiders, docenten en leerlingen van het leerlab Digitale didactiek zijn op bezoek geweest bij innovatieve organisaties onder andere om te zien welke vaardigheden leerlingen straks nodig hebben. “Competenties, zoals samenwerken, netwerken en het stellen van doelen, bleken vooral belangrijk.”
Leerling 2020 organiseert regelmatig werkconferenties met diverse thema’s waarbij docenten nieuwe vaardigheden aanleren. Met de opdrachten uit die werkconferenties kun je nu ook online aan de slag. Bekijk de opdrachten voor curriculumbewustzijn.
Leerling 2020 organiseert regelmatig werkconferenties met diverse thema’s waarbij docenten nieuwe vaardigheden aanleren. Met de opdrachten uit die werkconferenties kun je nu ook online aan de slag. Bekijk de opdrachten voor digitale didactiek. Digitale didactiek Tijdens de werkconferentie digitale didactiek ervaren docenten hoe digitale tools een meerwaarde kunnen bieden in hun lessen. Bij digitale didactiek […]
Neemt de motivatie bij leerlingen toe door gamification in je les? Zo ja, waar heb je dan allemaal rekening mee te houden? Dat vroegen docenten uit het leerlab Digitale didactiek 1 zich af. Een workshop gamification bood uitkomst.
Leerling 2020 organiseert regelmatig werkconferenties met diverse thema’s waarbij docenten nieuwe vaardigheden aanleren. Met de opdrachten uit die werkconferenties kun je nu ook online aan de slag. Bekijk de opdrachten voor differentiëren.